top of page

LifeFlow

Chinese Medicine

  • Writer's pictureDr.Milana Voronov-Goldman

מפחדים להדבק?

למה קיים הפחד להדבק? לפי ההבנה שלי היום, בתוכינו שורר פחד. האנרגיה של הפחד מחפשת פתח יציאה. בעבר הלא רחוק, האנרגיה של הפחד הייתה יוצאת כביטוי של פחד מפני מלחמת עולם שלישית. לאחרונה הנתיב הזה, כביטוי של הפחד הכלל אנושי נרגע. כן קיימים מדינות עם מלחמות מקומיות, כולל המדינה שלנו, אך בתודעה האנושית, המלחמות המקומיות כבר לא מעוררות פחד ממלחמה אחת כוללת שתסכן את כל העולם. אז האנרגיה הכלל אנושית הקיימת של הפחד מצאה פתח יציאה בתור איום של המגפה הכלל עולמית. אנרגיה של הפחד מעלה עוד רמות של פחד. כך, נוצר מעגל שמזין את עצמו.


יש לנו המון פחדים שמלווים אותנו ביום: פחד שיעקפו אותי בכביש, פחד שלא יעריכו אותי, פחד שלא אצליח להרוויח מספיק כסף, פחד שלא יעלו לי משכורת, פחד ממבחנים, פחד מזקנה, פחד מבדידות, פחד מהתחלה חדשה, פחד ממקומות סגורים, פחד לאבד זיכרון, פחד מוות...לכל אדם יש רשימה של פחדים שהוא חווה בכל יום בעוצמה כזאת או אוחרת. יש כשמונה מיליארד אנשים על כדור הארץ שחווים איזשהו פחד בכל רגע. המכלול הזה יוצר יישות שמחפשת להזין את עצמה.


מה לעשות? לפי דעתי, האחריות להכנסת אנרגיית הפחד לגבולות הנורמה היא עלי ועליך. הפתרון הוא המסה של הפחדים האישיים שלנו. יכולה לספר איך אני מיישמת את ההחלטה להמיס את פחדיי:

1. מהילדות היה לי פחד מים, עם חלומות בהלה שנמשכו שנים. כמובן שמראה של הים היה מעורר בי פחדים וחרדות. בשלב מסויים הלכתי לחוג שחיה, למדתי כשבע שנים ולפני כמה שנים יצאתי לשחות בים הפתוח.

2. פחד מגנבים ומגנבות. הבנתי שהחיים שלי מנוהלים על ידי פחדים שלי ואם לא שלי אז של אחרים. כך למשל, אנו עושים בבית אזקות, מנעולים רבים ומשוכללים, בונים גדרות מבטון ומברזל בבתים הפרטיים, עושים כספות ומשקיעים ביצירה של מקומות מסתור. עושים ביטוחים שונים, משלמים המון כסף וכל זה רק כי הפחד מנהל אותנו. יום אחד החלטתי לא לנעול דלת בבית במשך היום. החלטתי שאני סומכת על האנשים. בינתיים זה השלב שלי. ממשיכה ללמוד לסמוך.


אנו מזינים את מה שאנו משקיעים בו. תבחרו להשקיע בתמיכה, עזרה, הודיה, שמחה, אהבה. יש המון דרכים לחיות את חיינו בכיף! אשמח לענות לשאלות ולראות את חוות דעתכם למטה.

(בתמונה המסתי את הפחד שלי מטאראנטולה)














11 views0 comments
bottom of page