top of page

LifeFlow

Chinese Medicine

  • Writer's pictureDr.Milana Voronov-Goldman

סדר וחוקיות בארועי הבריאות ונסיבות החיים

אנו, בני האדם, בכל מקום מחפשים סדר וחוקיות. זה מאפשר לנו להבין את העולם, ללמוד, לבנות בתים, לייצר מכונות, לתכנן סדר היום. הסדר והחוקיות קיימים גם בטבע: חילופי יום ולילה, חילופי העונות, סדר במבנה האטום, סדר בחוקי הפיזיקה, כימיה והמטמטיקה. אפילו בתחום האומנות והמוזיקה יש טכניקות מסודרות.

האבסורד הוא שרק בכל מה שקשור באירועי הבריאות ובנסיבות החיים, אנו חושבים שזה אקראי, גורל, מזל. האם זה הגיוני לחשוב ככה? החדשות הטובות שגם בתחומים האלו הסדר קיים! כל מחשבה שלנו, כל רגש, הכנות שלנו עם עצמנו, ההקשבה לליבנו, קבלת דרכו של האחר, האמפטיה, הרצונות הכי עמוקים שלנו הם אלו שקובעים איך נרגיש ומה יקרה. וזה נכון ומוכח כבר ברמה מדעית, רוחנית ומעשית. יש משוואת הבריאות ועל כך דיברנו המון, יש אחריות על אירועי החיים. המון כוח נמצא בידינו! פשוט לכל אדם יש משוואה ייחודית לו שרק הוא יוכל למצוא כש ירצה בכך. בהצלחה לנו!


דוגמאות מהקליניקה:

אישה רבה עם בעלה על רקע של חוסר הערכה מצידו ועזבה את הבית. הייתה במצב קשה עם המון ייאוש וחוסר אונים. פגשה אנשים שעזרו לה להעביר את הימים הראשונים ותמכו בה נפשית. קיבלה הצעה להפסיק לעשות כל עבודות הבית כולל כביסה, ניקוי כלים, הכנת אוכל וכן לבצע את העבודות לפי בקשת המשפחה ורק את מה שיבקשו ממנה. למרות שידע שהצעה הזאת מושלמת לא הייתה מוכנה ליישם אותה בפועל. והכל נשאר כפי שהיה עם המון תסכול בתוכה. זאת הייתה בחירתה המודעת עם כל ההשלכות של זה.

אישה התלוננה על גידול באזור הפנים. הרופא קבע שהגידול הוא סרטני וקבע תור לניתוח. האישה החליטה בזמן ההמתנה לעבור טיפולים משלימים, להתמודד ויהיה מה שיהיה. במהלך התקופה נפתרו מחסומים רגשיים, בוצע שינוי תזונתי, קומפרסים מסודה, התבצעה המון עבודה פנימית. הגידול נשר, העור התחדש והרופא דחה את הניתוח עם מעקב.


Picture from Artur Bragilevsky





15 views0 comments
bottom of page