top of page

LifeFlow

Chinese Medicine

  • Writer's pictureDr.Milana Voronov-Goldman

למה נתפסים לנו השרירים ואיך זה קשור לאכילה הרגשית?

רקמת השרירים היא זאת שסופגת עודפי עומסים מן המערכת העצבים. רקמת מערכת העצבים היא רקמה עדינה יחסית. כאשר היא חשופה להתקפה מתמדת של סטרס יומיומי המצטבר, היא עלולה לקרוס. מערכת העצבים משמשת שלט ראשי לגופיני והגוף מגן אליה הכל כיוון אפשרי. לכן כאשר גופינו חש שמערכת העצבים עמוסה מדיי, הגוף יודע לנווט את העומס לרקמה השריר, שהיא חזקה יותר ופגיע זמנית בה אומנם יכולה לשתק שירירים מסוימים אך לא מאיימית על חיי האדם. זהו המנגנון שמאחורי התופעה של "נתפס לי הצוואר, כנראה ישנתי לא נוח" או "נתפס לי הגב, כנראה עשיתי תנועה לא נכונה".

גם רקמת השומן יודעת לספוג עומס יתר ממערכת העצבים. זה מתבטא באכילה ריגשית. הגוף מעדיף לצבור רקמת שומן ולאכסן בו עודפי הלחץ והסטרס וכל זה כדי למנוע קריסה של מערכת העצבים. הגוף יודע שכדאי לתת זמן להתאזן למערכת העצבים כי אחרת הקריסה היא מהירה, וזה נוגד את השאיפה של הגוף לחיים.

כך הגוף משוחח איתנו, מסביר לנו, משכנע אותנו. הגוף הוא משוכלל ועוזר לנו על ידי כל סימפטום ולו הקטן ביותר. הגוף תמיד יודע ושואף למזהר נזקים! כך, מזמינה אתכם להודות לו, לסמוך עליו, להקשיב לסימנים ולעזור לו להשאר בריא.




18 views0 comments
bottom of page